Inbraak

Ben jij eigenaar, beheerder of facilitair medewerker van maatschappelijk vastgoed?

Dan behoort het tot je taak het gebouw dat je beheert preventief te beschermen tegen een inbraak,  de continuïteit van jouw organisatie en de werkprocessen wordt hierdoor gewaarborgd.

Inbraak preventie is een combinatie van allerlei factoren namelijk; bouwkundige, organisatorische maar ook elektronische maatregelen.

De Stichting Inspectie & Veiligheid Maatschappelijk Vastgoed werkt samen met een NCP gecertificeerde alarmcentrale die volledig voldoet aan de strenge eisen van het ministerie van Justitie. De meldkamer van IVMV neemt 24/7 de meldingen aan die van uw pand komen.

Hierbij kan het gaan om een inbraak, brand of paniek melding. Direct wordt de benodigde hulpdienst voor u ingeschakeld.

Ook kijkt de operator van de meldkamer iedere avond of je beveiligingssysteem wel is ingeschakeld. Zo niet dan ontvang je een reminder om dit alsnog te doen.

Hierbij werken wij samen met een landelijk netwerk van lokale bewakingsdiensten die op locatie poolshoogte gaan nemen bij een brand, inbraak of paniek melding.  Aangezien deze bewakingsdiensten altijd vlakbij zijn gevestigd zijn zij snel ter plaatste om de benodigde hulp te verlenen.  Hier hebben jij en je medewerkers geen omkijken meer naar.

De Stichting IVMV  is Jablotron Security Partner Jablotron is een innovatief merk en heeft tal van elektronische oplossingen van bekabelde tot geheel draadloze systemen.  De doormelding naar de meldkamer wordt via een IP-aansluiting verzorgd (primair) maar ook een GPRS (GSM) contact behoort tot een extra mogelijkheid of is geschikt voor een locatie waar geen vaste internetverbinding aanwezig is. Het systeem blinkt uit in eenvoud. Gemakkelijke in/uit schakeling ook van gedeelten van gebouwen. Met de bijgeleverde app is de bediening eenvoudig te regelen via je smartphone.

De stichting Inspectie & Onderhoud Maatschappelijk Vastgoed ontzorgt op het gebied van volledige inbraakpreventie op de volgende terreinen;

Bouwkundige maatregelen

Elektronische maatregelen

Meldkamer

Organisatorische maatregelen (Lokale bewakingsdienst)

VeiligheidVolgensPlan

Stap 1. Veiligheids Coördinatie

Alles begint met een persoonlijke en vrijblijvende intake bij voorkeur bij jou op locatie. Natuurlijk ben je ook van harte welkom op onze gezellige locatie in Zwolle.

Onze veiligheidscoördinator bekijkt jullie organisatie en gebouw als geheel. Samen wordt gekeken hoe de inbraakpreventie nu is geregeld op alle bovengenoemde terreinen en in welke staat deze zich bevindt. Ook wordt gekeken of de bestaande preventie afdoende zijn conform de VRKI 2.0 alsook de richtlijn inbraakbeveiliging onderwijsinstellingen en/of  naar de  eisen die de eigenaar van het gebouw zelf stelt.

Wanneer het om nieuwbouw gaat wordt op basis van de door jou aangeleverde tekeningen een plan gemaakt voor implementatie bouwkundige en elektronische maatregelen.

Stap 2. Inbraakpreventie voorstel

Aangezien beheerders van maatschappelijk vastgoed meestal gebonden zijn aan een bepaald veiligheidsbudget per jaar is het inbraakpreventie voorstel zo belangrijk. Op basis van stap één ontvang je een inbraakpreventie voorstel waarbij alles is inbegrepen. Namelijk;

Een projecteringsplan voor op locatie in het brandweerlogboek, maar ook digitaal.

De nieuw benodigde inbraakpreventie maatregelen zullen op locatie worden gemonteerd conform het inbraak preventieplan. Alles voor één vaste prijs.

Stap 3. Inspectie & Onderhoud

Indien je toestemming hebt gegeven op ons inbraakpreventieplan, gaat onze veiligheidscoördinator aan de slag. Alles wordt conform het preventie voorstel afgeleverd en gemonteerd. (Stap2)

Wellicht zijn wij ieder jaar in jouw maatschappelijk vastgoed aanwezig voor onderhoudswerkzaamheden aan verschillende disciplines, wij inspecteren dan direct elektronische inbraakbeveiliging met alle aangesloten componenten op goede werking. Van dit jaarlijks onderhoud wordt een onderhoudsrapportage opgemaakt die direct wordt gedeponeerd in het brandweer logboek op locatie. Ook wordt de rapportage digitaal verstrekt.

Verder voorziet het onderhoudsabonnement in 24/7 hulpverlening bij storingen in uw elektronische inbraak meldsysteem. Indien nodig is er binnen 24 uur technische hulpverlening op locatie om de storing op te heffen.